Friday, November 25, 2011

Gara-gara- Auntie Anne's Pretzel...:D

18 November 2011 hari jumaat…petang tu lepas balik kerja..aq cakap dgn cik abang..na pergi KLCC..na survey barang hantaran dia..sebab aq kol outlet..brg yg aq na blikan tu..outlet lain tak ada..kt KLCC je ada..walaupun penat balik je kerja..dia rehat kejap.then terus bersiap amik dn bawak aq pergi KLCC tu ha..:) jalan punya jalan..baru perasan..kami dah lama tak ke sana..balik2 the curve,one utama..n kdg kala pavi..tp port kami..mmgla curve..so, habeh semua kedai kt KLCC yg ad lelaki pnya brg aq na msuk..(excited lebey..pdhl brg untuk cik abg ni..)yang tak beli lagi purse, tali pinggangje pdhl…yg lain dah setel beli..
Dah habis jalan tu..cik abang lapar pulak..tanya kat aq..na makan ta..tiba2 teringtkan aq pada “Auntie Anne’s Pretzel”….aq ckp nak makan tu cinnamon sugar stick..peberet..aq suruh cik abang makan dulu nasi…dah habis dia makan..(licin pinggan..hikhikhik..)kami p n pglah kt Auntie Anne’s..punyala pnjg queue..tp b4 beratur..aq tgk dlu..smua dah tak ada..tggl original dgn almond pretzel..dgn pjg nya barisan..aduhaiii….then,jam tgn dh mnunjukkan pada 9.30..aq pun ckp dgn cik abg..tak apalah..nak tutup dah ni..almost 10pm..tak ada rezeki..
Aq pn bjln..cik abg pula tgur..”cian dia..muncung je sy tgk mulut awk tak dpt mkn tu..”. Dia pun cuba pujuk hati aq..aq pn ckplah..”tak apa..mgkin ta ad rzki sy…lainkali jelah..atleast awak turutkan juga..nak pergi beli..ramai pula tu”. Kami pn terus menuju ke “car park”…..aq hepy walaupn tad pt bli..tp tgk dye sggp turun n tgk..na bwk aq pg bli lynkn aq..tu yg pling aq suke sgt..nmpk la inisiatif tu..hihihi..
Odw na blik..Tiba2..aq tgk..eh..ini bukan jalan hala ke balik..ini dah ke bukit bintang…tgk punya tgk jalan tu..cuba na cam kan..tekaan ku btl..BUKIT BINTANG PLAZA..then dia pg entrance blkg..parking kt entrance....suh aq pergi bli jgk…dia ralat kalau tak penuh kan permintaan aq..lg2 bab makanan..aq pun serta –merta ambil duit dia hulurkan..terus masuk..padahal lagi berapa minit dekat jam 10..dgn pantas mggunakan kelebihan kaki pjg ni..laju je berjalan..smpai2 je..tinggal chocolate dip stick je..(ntahla btl ke ta namanya..hahaha…)so,aq pn bli la dua..trus pulak pecut lgkh kaki pg kt kete…smpai je kt kete..aq pn ckpla cinnamon sugar stick tu habes..tggl yg cekelat ni je..dye kata..npe bli dua..dia tak suka sgt yg aq bli tu..aq ckp..ta pelah..aq mkn sorg..(wlaopn kecik..tangki sy besar k.. :P )..
Na dijadikan cerita..dalam2 dia tak nak..dia suh aq suapkn kt mulut dye..sbb dye tgh drive..aq pn duk sumbatla..bkn main beselera kami duk ngunyah..lps satu,satu lg..dok sumbat..tgk2 licin..kjp je..wahh..yg bestnye..dalam aq mgunyah2..(lmbt sikit haku ni mengunyah..menikmatila katekan..) rupenye..aq dok je sumbat mulut cik abg..ahahhaa..dia tu temberang je...konon tak suka sgt..disumbatkan dlm mulut..laju je mkn..smpai habes..hubby..hubby..:P

Moral of the story..:kalau dh dua2 kaki makan..makan je….dan si dia..sentiasa cuba penuhi pmntaan aq..paling utama..bab makan..(na suh aq gemuk ckit..)risau sgt..syg juga kau kat aq labuuu…hahha..end..

Monday, November 14, 2011

Saat ku melihatmu
ku lihat keindahanmu
keikhlasanmu
kesetiaanmu
dan haruman yang semerbak dari hatimu
aku selalu berharap
untuk berada disisimu selalu
setiap ruang waktu yang berlalu
takkan pernah kembali
waktu yang dilewati
membuatku mengerti
aku selalu mencintaimu
kemurnian hatimu
keindahan matamu
kesucian hatimu
tak terlukis oleh kata-kataku
dirimu simbahiku dengan kasihmu
kau mekarkan diriku dengan cintamu
kau rintikkan hatiku dengan rindu untukmu
sungguh indah dirimu
seperti mutiara yang terlindung didalam tiram
satu yang ingin selalu ku ungkapkan
aku selalu mencintaimu
HARI INI..ESOK..
MAHUPUN AKAN DATANG
jika boleh sehingga KE AKHIR HAYATKU
aku akan selalu mencintaimu
kekasih hatiku..
aku tak kan bisa mengkhianatimu
kerana aku amat mencintaimu
ku harap "waktuku" akan menjadi "waktumu"
"mataku" adalah "matamu"
"hidupku" adalah "hidupmu"
begitulah dengan dirimu
"waktumu" menjadi "waktuku"
"matamu" menjadi "matamu"
"hidupmu" menjadi "hidupku"

dah lame nak bagi kat awk..tp masa tak sesuai..saya nak masa yg terbaik..tp xper la kan..bg jer la.

Wednesday, November 9, 2011

Keluhan…setiap hari pasti ada keluhan..apapun seperti serba tidak kena…aku penat dengar keluhan diri sendiri..setiap hari benda yang sama..apatah lagi orang lain..oleh itu, aku mengambil keputusan. Jangan berbicara..biarkan aku dengan keluhanku sendiri..kadangkala terasa sepi dan seolah aku hilang arah…sedangkan sentiasa ada insan-insan yang tersayang menemaniku disisi..namun,aku rasa sudah cukup membebankan mereka ini..biarlah dikala ini aku sendiri..melayani kata hati, ku coretkan dalam nukilanku sendiri..pada aku..boleh jadi satu terapi..supaya sedikit-sebanyak dapat mengurangkan tekanan kotak fikiranku..hidup aku kebelakangan ini..seolah banyak dugaan..dan aku semakin hari tidak mampu untuk berdiri dengan kuat dan teguh lagi..Oh Tuhan,berikan lah aku kekuatan supaya aku dapat mengharungi segala ujian-Mu..aku seakan hilang arah disetiap langkahku…mahu sahaja kalau ikutkan hati hentikan semua ini bersama hela nafasku.biar terhenti semua ini kerana aku tidak sanggup..namun,ada suatu ayat yang sering ku dengar..”Kalau kita selalu kena uji, Tuhan tu saying kita dan Tuhan menguji mengikut kekuatan dan kemampuan kita”..Oh Tuhan, jika benar itu,aku kentalkan hati ku..mahupun aku tidak berdaya..Itulah yang setiap hari ku bisikkan dalam hati..supaya aku tabah melalui hari-hari yang bakal mendatang..~

Hak Cipta Terpelihara : Sofea

Tuesday, November 8, 2011

How I Wish ~



Wish the people I love will be by my side, when I’m about to lose hope and started to give up..
Will hold my hand, wipe my tears, hug me and cheer me up..
Telling me that everything will turn out just fine..
So dat I can make it out throughout the day..or even forever..